Categorii

Persoane interesate

Subscribe prin e-mail

Postări populare

luni, 20 iunie 2011

Jamaa’at al-Ahbaash (Habashis)

Comitetul pentru Cercetare Academica si Fatwa a primit intrebari legate de acesta secta si informatii despre ea si despre persoana dupa care acest grup este nimit, si anume ‘Abd-Allaah al-Habashi, din Liban. Acest grup are activitati in mai multe tari europene, in America si Australia. 

Comitetul a examinat cartile si articolele publicate ale acestui grup, unde credinta, gandurile si ceea la ce cheama ei sunt clar evidentiate.Dupa ce a examinat acest material si dupa ce am chibzuit asupra acestei probleme, Comitetul a creat urmatoarea fatwa pentru musulmani, cu privire la acest grup.

In primul rand, a fost relatat in al-Saheehayn hadith-ul lui Ibn Mas’ood (Allah sa fie multumit de el) ca Profetul (pacea si binecuvantarea sa fie asupra lui) a spus:  “Cei mai buni oameni sunt cei din generatia mea, apoi generatia de dupa ea, apoi generatia care urmeaza dupa aceasta.” 

Si sunt mai multe variante ale acestui hadith.

Si Profetul (pacea si binecuvantarea sa fie asupra lui) a mai spus: “Va sfatuiesc sa va temeti de Allah si sa ascultati si sa va supuneti chiar daca un sclav ajunge sa fie liderul vostru. Oricine va trai dupa ce eu voi muri, va vedea aparitia diferentelor.Va poruncesc sa aderati la Sunnah mea si la calea succesorilor mei drept calauziti (al-khulafaa’ al-raashidoon); tineti-va cu dintii de ea. Fiti atenti la lucrurile inventate, deoarece foecare inovatie (bid’ah) este o deviere.” (Relatat de Ahmad, and Abu Dawood and al-Tirmidhi, haith saheeh).

Una dintre cele mai importante caracteristici prin care aceste 3 generatii se disting si prin care ele au acumulat un nivel mai ridicat de drept calauzire decat orice alti oameni, a fost faptul ca ei s-au bazat in toate aspectele vietii lor pe Quran si Sunnah. Quranul si Sunnah erau consultate inainte de toate, dandu-li-se intaietate fata de orice alte opinii, fara sa conteze opinia cui era; ei au inteles textele celor 2 nobile Revelatii (Quranul si Sunnah) in armonie cu principiile Shari'ah si a limbii arabe. Legea Shari'ah a fost adoptata in totalitate, cu atentia cuvenita fiecarui detaliu; textele neclare erau comparate cu textele clare. Din moment ce ei se tineu strans de Shari'ah si au aderat la ea, nu au adaugat nimic la ea si nici nu au scos nimic din ea deoarece au inteles bine ca Shari'ah este legea divina perfecta.

In al doilea rand:

Apoi aceste generatii au fost urmate de altele, in mijlocul carora erau multe inovatii si lucruri inventate, unde oricine avea o parere era indragostit de aceasta si o ii dadea intaietate fata de legea Shari'ah iar textele clare erau in mod intentionat interpretate gresit si modelate in asa fel incat sa se potriveasca dupa bunul plac al acelor oameni.Asadar ei au urmat o cale care era impotriva Profetului (pacea si binecuvantarea sa fie asupra lui), o cale care nu era cea a oamenilor drept calauziti. Allah spune:
“Insa acela care se impotriveste Trimisului, dupa ce I s-a aratat lui calea cea dreapta, si care urmeaza un alt drum decat cel al dreptcredinciosilor, il vom pune Noi impreuna cu aceia cu care s-a aliat, si-l vom lasa sa arda in Gheena.Si ce rea menire [este aceaasta]!” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat an-Nisaa 4:115]

O parte a gratiei lui Allah catre Ummah aceasta, este faptul ca El trimite invatati care sunt foarte priceputi si care pot tine piept tuturor felurilor de bid'ah care distorsioneaza frumusetea religiei si contamineaza puritatea acesteia, incercand sa se intreaca cu Sunnah.Aceasta este implinirea promisiunii lui Allah, de a proteja religia Sa si Shari'ah, asa cum a spus:
“Intradevar, Noi am pogorat Coranul si Noi vom fi pazitori!”[Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Hijr 15:9]

In cartile de hadithuri saheeh, Profetul (pacea si binecuvantarea sa fie asupra lui) a spus:
“Un grup din Ummah mea va continua sa adere la poruncile lui Allah, si nu li se va putea face rau de catre cei care lise impotrivesc sau ii dezamagesc, pana cand porunca lui Allah se va implini, iar ei vor stapani asupra oamenilor.” 
Mai sunt si alte versiuni ale acestui hadith.

In al treilea rand:

In ultimii 25 de ai ai secolului 14 AH, s-a format acest grup condus de ‘Abd-Allaah al-Habashi, care s-a mutat din Etiopia in Siria, ducand devierea cu el iar mai apoi s-a stabilit in Liban unde a inceput sa cheme oamenii la calea sa.Numarul celor care l-au urmat s-a inmultit iar ideile sale>>o combinatie intre ideile grupului Jahamyyat [grup care a interpretat gresit atributele lui Allah], ideile grupului Mutazilah[ mare parte din ideile caruia difera de de cele ale Ahl al-Sunnah], ideile Sufitilor si ale celor care venereaza mormintele au inceput sa se raspandeasca. Apoi a inceput sa intre in diferite discutii si sa tina prelegeri, distribuind carti si brosuri.

Oricine citeste ceea ce a fost scris si publicat de acest grup, va vedea clar ca ideile lor sunt deviate si merg dincolo de invataturile islamice.

Printre credintele lor deviate se numara:

In ceea ce priveste credinta, ei urmeaza o scoala de gandire numita al-Irjja[acesta scoala propaga ideea ca pacatul nu conteaza atata timp cat esti credincios], ceea ce este gresit in Islam.
 
Se stie ca in Islam, credinta (iman) se bazeaza pe cuvinte, pe credinta care sta in suflet si pe faptele facute de corp.Aceasta este ceea ce Sahaabah au urmat, la fel si Taabi'een si cei care ii urmeaza pana in Ziua de Apoi.Credinta trebuie insotita de supunere fata de legile Islamice, altfel nu este valabila.

Exista multe relatari de la salafi care confirma aceasta credinta, de exemplu, cuvintele imamului al-Shaafa'i (Allah sa-l miluiasca):

“Consensul Sahabilor, Tabi'eenilor si al celor care au venit dupa ei si a celor pe care i-am intalnit este ca: credinta consta in cuvinte, fapte si intentii, niciuna din aceste 3 aspecte nefiind complete fara celelalte.”
 
Ei ingaduiesc cautarea refugiului si ajutorului oamenilor morti, si rugaciunea adresata lor.Acesta este Shirk Major potrivit textelor din Quran si Sunnah, si a consensului (ijma') musulmanilor.Acest fel de Shirk este la fel cu cel practicat in vremea Jahilyei, asa cum Allah ne spune :
"Ei adora in locul lui Allah ceea ce nu le face lor nici rau si nu le aduce lor nici folos si zic ei: “Acestia sunt mijlocitorii nostri la Allah!” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat Yoonus
10:18]
Noi ti-am trimis Cartea in tot adevarul, deci adora-L pe Allah, aratandu-I numai Lui credinta!
Lui Allah I se cuvine credinta curata.Iar acela care si-a luat ocrotitor in locul Lui zicand: “Noi nu-i adoram pe ei decat ca ei sa ne apropie de Allah”, Allah va judeca intre ei in cele care nu se inteleg.Allah nu-l calauzeste pe cel care este mincinos si nemultumitor.”[Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat az-Zumar 39:2-3]
“ Spune: “Cine va mantuieste de intunericurile uscatului si ale marii cand voi Il invocati cu smerenie si intr-ascuns: “De ne va mantui de acestea, vom fi printre multumitori!?”[Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-An’aam 6:63]
“Moscheile sunt ale lui Allah si nu chemati pe nimeni impreuna cu Allah” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Jinn 72;18]
“El lasa noaptea sa intre in zi si ziua sa intre in noapte.El a pus Soarele si Luna si fiecare alearga catre un termen hotarat.Acesta este Allah, Domnul vostru.A Lui este stapanirea, iar aceia [idolii] pe care voi ii cehamti in locul Lui nu stapanesc nici cat pielita samburelui de curmala.”

“Daca ii chemati, ei nu aud chemarea voastra si chiar daca ar auzi-o, tot nu v-ar raspunde voua.Iar in Ziua Invierii, ei vor tagadui ca i-ati facut asociati [lui Allah].Si nimeni nu te poate invata asa cum o face un Binestiutor [Khabir].”[Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat Faatir 35:13-14]

Iar Profetul (pacea si binecuvantarea sa fie asupra sa) a spus:
“Du'aa este o forma de venerare”

Acest hadith este saheeh si este intarit de alte hadithuri si versete din Quran care spun acelasi lucru.Acest lucru indica faptul ca mushrikeenii stia faptul ca Allah este Creatorul si Sustinatorul insa ei venerau alti dumnezei pentru a se simti mai aproape de Allah si pentru ca acestia sa mijloceasca pentru ei la Allah.Asadar ei comiteau shirk.Allah a decis ca ei sunt vinovati de necredinta (kufr) si shirk si poruncit Profetului sa lupte impotriva lor pana cand ei il vor venera doar pe Allah Unicul, si Allah spune:
“Si luptati impotriva lor pana ce nu va mai fi ispita si pana ce religia va fi in intregime pentru Allah!” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Anfaal 8:39]

Invatatii au scris multe carti pe marginea acestui subiect in care au explicat clar adevaratul Islam, cu mesajul caruia Allah i-a inzestrat pe trimisii Sai si a carui principii au fost revelate in Cartile Sale.Invatatii au discutat de asemenea despre religia si obiceiurile oamenilor din jahilyyah, precum si faptele lor care erau in opozitie cu legile lui Allah.Unul dintre cei mai buni scriitori pe acest subiect a fost Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (Allah sa-l miluiasca).Una din cele mai concise lucrari ale sale este Qaa’idah Jaliyyah fi’l-Tawassul wa’l-Waseelah.

In viziunea lor, Quranul nu este cuvantul lui Allah in adevaratul sens.

Este stiut din textele din Quran si Sunnah, si din consensul musulmanilor, ca Allah vorbeste oricand doreste, intr-o maniera potrivita Majestatii Sale, fie El laudat, si ca Quranul si Sunnah reprezinta cuvantul lui Allah in adevaratul sens al cuvantului. Allah spune:
“Si daca vreunul dintre idolatrii te roaga sa-i dai adapost, da-i lui adapost, pentru ca el sa auda vorbele lui Allah, apoi ajuta-l sa ajunga in locul sau de adapost!Aceasta pentru ca ei sunt un neam care nu stiu” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Tawbah 9:6]*!

“[...], si Allah i-a vorbit intr-adevar lui Moise” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Nisaa’ 4:164]

“Cuvantul Domnului tau a fost plin de adevar si dreptate” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-An’aam 6:115]
 “Oare nazuiti ca ei sa creada cu voi, cand o parte din ei au auzit cuvantul lui Allah, apoi l-au rastalmacit, dupa ce l-au priceput, cu buna-stiinta lor?” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Baqarah 2:75]

“Ei vor sa schimbe cuvantul lui Allah […]Insa ei nu au inteles decat numai putin.[Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Fath, 48:15]

Si sunt multe ayaturi cunoscute care spun acelasi lucru.Numeroase relatari mutawatir de la Salafi confirma aceasta credinta, prezentata in Quran si Sunnah.
 
 4. Ei cred ca este obligatoriu sa interpreteze textele din Quran si Sunnah care vorbesc de atributele lui Allah, fie El laudat si preamarit.Acest lucru este contrar consensului musulmanilor, de la Sahaabah si Taabi'een pana la cei care le urmeaza calea pana in ziua de azi. Musulmanii cred ca este obligatoriu sa credem in ceea ce este scris in texte despre Numele si Atributele lui Allah, fara a schimba intelesul lor, fara a respinge niciunul din atributele Lui, fara a discuta cum si de ce si fara a asemana aceste atribute atributelor fizice umane. Musulmanii cred ca nu este nimic asemanator lui Allah, si el este Cel care Aude Totul, Cel care Vede Totul. Ei nu neaga nicunul din atributele cu care Insusi Allah s-a descris.Ei nu schimba locul cuvintelor si nu vorbesc impotriva Numelor sau Semnelor Sale.Ei nu discuta natura atributelor, nici nu aseamana aceste atribute cu atributele creatiei Lui, deoarece nimic nu poate fi comparat cu El, si El nu are egal si nici rival.

Imaam al-Shaafa'i a spus: “Cred in Allah si in ceea ce vine de la Allah asa cum Allah a intentionat (sa spuna).Cred in Mesagerul lui Allah si in ceea ce a venit de la Mesagerul lui Allah asa cum acesta a intentionat (sa spuna).” Imaam Ahmad (Allah sa-l miluiasca) a spus: “Noi credem in acestea.Noi nu respingem nimic din ceea ce Mesagerul lui Allah (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) a spus, si noi nu il descriem pe Allah decat asa cum El Insusi s-a descris.”

5. Printre credintele lor false se numara faptul ca ei resping ideea ca Allah se afla deasupra creatiei Sale.

Credinta musulmanilor, indicata din versurile Quranului, hadithurile de la Profet si din natura umana sanatoasa, este ca Allah este deasuprea creatiei Sale, peste Tronul Sau si nimic din ceea ce se intampla cu creatia Sa nu ii este ascuns.Allah spune:
“[...]iar apoi s-a asezat pe Tron [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-A’raaf 7:54] – aceasta fraza apare de 7 ori in Quran. 

Si Allah spune:
“[...]la El se inalta cuvantul cel bun si El inalta fapta cea buna [...]” [Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat Faatir 35:10]
“Si in fata lui Allah se prosterneaza toate vietatile din ceruri si de pre pamant;si la fel si ingerii, fara ca ei sa fie trufasi.Se tem de domnul lor, de deasupra lor, si fac ceea ce li se porunceste.” [ Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Nahl 16:49-50] 

si mai sunt si alte versete asemanatoare.

Si multe hadithuri saheeh au fost narate de la Profet (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) despre acest subiect, de exempluovestea Mi'raaj-ului (calatoria in ceruri), care este mutawaatir, cand Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) a trecut prin ceruri unul cate unul pana a ajuns la Domnul sau, Care l-a adus aproape si l-a chemat si a comandat ca el si Ummah sa faca 50 de rugaciuni.Apoi Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) a continuat sa mearga inainte si inapoi intre Moise (pacea fie asupra sa) si Allah.Cand a ajuns la Moise, acesta l-a intrebat: "Cate rugaciuni a stabilit pentru tine?” iar cand Profetul i-a raspuns, Moise a spus: „Mergi inapoi si cere-i Domnului tau sa le reduca”, asa ca a mers inapoi si l-a rugat pe Allah sa reduca numarul rugaciunilor.

A fost narat de Abu Hurayrah: Mesagerul lui Allah (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) a spus: „Cand Allah a creat creatia Sa, a scris intr-o carte care se afla la El, deasupra Tronului: „Mila mea domina peste furia mea”

A fost narat de Abu Sa’eed al-Khudri (Allah sa fie multumit de el) ca Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) a spus: „Nu ai tu incredere in mine, cand eu sunt omul de incredere al Celui Care este in ceruri?”

In Saheeh Ibn Khuzaymah si Abu Dawood este narat ca Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) a spus: „Tronul este deasupra apei si Allah este deasupra Tronului si Allah stie ceea ce faceti.”

In Saheeh Muslim si in alte locuri este narat ca Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa) a intrebat-o pe o sclava, „Unde este Allah?” iar ea a spus „In cer.” El a intrebat „Si cine sunt eu?” iar ea a raspuns „Tu esti Mesagerul lui Allah.” El a spus: „Elibereaz-o pentru ca ea este o credincioasa.”

Aceasta este credinta pura la care musulmanii au aderat: Sahaaba, Tabi'een si cei ce i-au urmat in adevar pana in ziua de azi, alhamdulillah. Din cauza importantei mari al acestui subiect si a multimii de dovezi (daleel)-mai mult de 1000 de versete si hadeethuri-care vorbesc de acest subiect, invatatii i-au au dedicat carti, de exemplu: al-Haafiz Abu ‘Abd-Allaah al-Dhahabi in al-‘Alu li’l-‘Aliy al-Ghaffaar, and al-Haafiz Ibn al-Qayyim in Ijtimaa’ al-Juyoosh al-Islaamiyyah. 

6. Acest grup vorbeste despre despre Companioni si despre Profet (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) intr-o maniera nepotrivita.

Un exemplu al acestor vorbe urate este faptul ca si spun despre Mu’aawiyah (Allah sa fie multumit de el) ca a fost un faasiq (un om rebel facator de rau). In aceasta privinta ei sunt de acord cu grupul Raafidi (Allah sa-i blesteme).Musulmanii nu ar trebui sa discue ceea ce s-a intamplat intre Sahaba, Allah sa fie multumit de ei de toti;ar trebui sa se fereasca de a vorbi despre asta in timp ce cred ca toti au fost buni si au avut virtutea de a fi Companionii Profetului (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra lui).A fost narat ca Profetul (pacea si binecuvantarea fie asupra sa) a spus: „Nu ii vorbiti de rau pe Companionii mei, deoarece chiar si daca unul din voi ar cheltui (pentru milostenie) aur echivalent cu marimea muntelui Uhud, el nu ar putea niciodata sa ajunga la nivelul lor, nici macar la jumatate” (Narat de al-Bukhaari si Muslim). Si Allah spune:
“Si acelora care au venit dupa ei si au zis: „Doamne iarta-ne noua si fratilor nostri care ne-au luat-o inainte intru credinta si nu ne lasa in sufletele noastre niciun fel de pizma fata de aceia care au crezut!Doamne, Tu esti Iertator, Indurator!” [ Traducerea Sensurilor Coranului Cel Sfant, Surat al-Hashr 59:10]

Aceasta este credinta adevarata in ceea ce priveste Companinii.Aceasta este credinta Ahl al-Sunnah wa’l-Jamaa’ah.Imaam Abu Ja’faar al-Tahhaawi (Allah sa-l miluiasca) a spus, explicand credinta Ahl al-Sunnah wa’l-Jamaa’ah:

“Noi ii iubim pe Companioni, dar nu mergem la extreme privind iubirea in privinta nici unuia dintre ei si nici nu ne impotrivim niciunuia dintre ei.Ii uram pe cei care ii urasc si nu vorbim decat de bine despre ei. Iubirea pentru ei este adevarata religie, credinta si bunatate.Ura lor inseamna necredinta si ipocrizie.

In al patrulea rand:

Ceea ce este notabil despre acest grup este ca ei se ghideaza dupa fatwa ciudate, iar verdictele lor nu coincid cu cu textele din Quran si Sunnah. Exemple:

Ei permit jocurile de noroc cu necredinciosii (kafirii) pentru a le lua banii.Permit furtul animalelor si recoltelor acestora cu conditia ca acest furt sa nu cauzeze fitnah;ei permit celor saraci sa cumpere bilete la loterie.

Alte cai prin care este evident ca se opun legii shari'ah includ:
Ei permit privitul femeilor non-mahram in oglinda sau pe ecran, chiar cu dorinta! Ei spun ca a te uita insistent la o femeie non-mahram nu este haram; de asemenea considera ca a te uita la orice parte din corpul unei femei non-mahram nu este haram;ei spun ca daca o femeie merge afara machiata si parfumata, fara intentia de a seduce barbati, nu este haram;ei permit amestestecul sexelor opuse si au multe alte fatwa ciudate prin care pacatele majore devin permise.

Mai apoi:

Ei incearca sa ii deruteze pe oameni si sa ii tina departe de adevaratul Islam, vorbind de rau despre marii invatati ai Islamului, defaimandu-i si chiar scriind carti impotriva lor (de exemplu, fondatorul grupului ‘Abd-Allaah al-Habashi a scris o carte impotriva lui Shaykhului ibn Taymiyah, Allah sa-l miluiasca, carte in care fabrica minciuni despre el si ii atribuie vorbe pe care el nu le-a rostit, numindu-l deviat si chiar kafir.

De asemenea ei il defaimeaza pe Shaikh-ul reformator Muhammad ibn ‘Abd al-Wahhaab, Allah sa-l miluiasca, si chemarea lui la Sunnah si Quran, la adevarata religie,la adevaratul Tawheed, chemare pe care a desfasurat-o in inima peninsulei Arabe.Prin el, Allah a reinviat invataturile islamice care fusesera uitate si a calauzit multi oameni. Insa acest grup deviat si-au indreptat sagetile impotriva chemarii la Sunnah si a celor care cheama la ea.Au facut toate acestea pentru a-i impiedica pe oameni de la urmarea caii cele drepte.Cautam refugiu la Allah de astfel de oameni.

Ura lor pentru invatatii care cheama la urmarea Sunnei reprezinta ura impotriva tutror celor care cheama la adorarea lui Allah Unicul si la aderarea la Tawheed-calea celor mai buni oameni din cele 3 generatii.Acest grup este foarte departe de esenta adevaratului Islam.

Bazandu-se pe ce s-a spus mai sus, si pe alte lucruri pe care nu le-a mentionat aici, Comitetul a dat urmatorul verdict:

1.Jamaa’at al-Ahbaash (Habashisii) este un grup deviat ale carui viziuni sunt in opozitie cu ideile musulmanilor care urmeaza Sunnah si calea celor 3 generatii (Ahl al-Sunnah wa’l-Jamaa’ah). 

2. Nu este permis ca musulmanii sa urmeze fatwa date de acest grup, deoarece ei contrazic Quranul si Sunnah.

3. Ceea ce spun despre hadithuri nu este de incredere, indiferent daca se refera la intelesul acestora sau la lantul de relatatori (isnaad).

4. Musulmanii din toate locurile trebuie sa se fereasca de acest grup si sa ii avertizeze pe altii despre acesta. Trebuie sa se fereasca de a cadea in capcana lor si daca intalnesc suporteri ai grupului, sa le explice greselile din doctrina lor si sa incerce sa ii aduca pe calea cea buna.


Fataawaa al-Lajnah al-Daa’imah, 12/323
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...